Reklamace a vrácení peněz

Děkujeme vám za nákupy na e-shopu Svět Semínek. Záleží nám na vaší spokojenosti, proto se snažíme zajistit, aby váš nákup u nás probíhal co nejjednodušeji. Pokud byste nebyli v průběhu vašeho nákupu spokojeni, rádi vám poradíme a pomůžeme.

Reklamace

Máte 30 kalendářních dnů na vrácení položky od data jejího přijetí. Abyste byli oprávněni k reklamaci, položka musí být nepoužita a v původním stavu, přesně tak, jak jste ji obdrželi. Položka (produkt) musí být v původním nerozbaleném balení!

Jak postupovat při bezproblémové reklamaci?

  • Zavolejte nám na tel. číslo +420 775 630 380 a informujte nás o reklamaci zboží. Vysvětlíme vám, jak dále postupovat.
  • Adresa k odeslání reklamace je: Svět Semínek, Brněnská 591, Staré město u UH, 686 03.

Vrácení peněz

Jakmile obdržíme vaši položku (produkt), prověříme ji a budeme vás informovat, že jsme obdrželi vaši vrácenou položku. Ihned vás budeme telefonicky nebo e-mailem informovat o stavu vašeho vrácení peněz po prověření položky.

Pokud bude vrácení schváleno, provedeme vrácení peněz na původní platební metodu. Finanční prostředky obdržíte do určitého počtu dnů v závislosti na politice vaší banky.

Odstoupení od smlouvy

Poučení o odstoupení od smlouvy

Prodávající (Svět Semínek) je oprávněn odstoupit od smlouvy do 30 dnů, a to pokud nemůže dodat zboží z důvodů způsobených na straně třetí osoby (dodavatel).

Kupující (zákazník) je oprávněn odstoupit od smlouvy do 14 dnů, a to ode dne doručení zboží (objednávky). Ve stejné lhůtě 14 dní je kupující povinen doručit prodávajícímu zboží, které má být předmětem odstoupení od smlouvy. Důležité upozornění: U produktů, které jsou určeny pro sběratelské účely, není možno odstoupení od smlouvy.

Za odstoupení od smlouvy se nepovažuje ta situace, kdy kupující nepřevzal předmět koupě (zásilku) a situace, kdy kupující požádal předem o zrušení/stornování smlouvy.

Kupující má právo na odstoupení od smlouvy, pokud ji uplatní písemnou formou u prodávajícího a na adresu společnosti.

Po vyřízení odstoupení od smlouvy bude prodávajícím kupujícímu vrácena veškerá platba, kterou uhradil v souvislosti s uzavřením smlouvy. Platba bude vrácena bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, včetně vrácení zboží prodávajícímu. Náklady spojené s vrácením zboží kupujícím nese taktéž kupující. Kupující taky odpovídá za případné snížení na hodnotě zboží v důsledku s jeho nakládáním i jinými způsoby.

Kupující je srozuměn s tím, že mohou nastat situace, kdy nebude možné uzavřít smlouvu s prodávajícím. To se stává zejména v případech, kdy je zboží objednáno za cenu, která byla omylem zveřejněna kvůli chybě v interním systému prodávajícího nebo lidskou chybou zaměstnanců Světa Semínek. V takových situacích je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, a to i po zaslání e-mailového potvrzení objednávky kupujícímu, o čemž bude kupující informován. Příklady nesprávně zveřejněných cen mohou zahrnovat případy, kdy je cena zjevně chybná (např. neodpovídá nákupní nebo běžné ceně zboží) nebo když u ceny chybí či přebývá jedna nebo více číslic.

Odstoupení od kupní smlouvy bez uvedení důvodu

Kupující dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku bere na vědomí, že od kupní smlouvy nelze mimo jiné odstoupit, pokud:

  • bylo-li předmětem koupě zboží upraveno podle specifikací kupujícího nebo pro jeho osobní použití, stejně jako zboží, které rychle podléhá zkáze, opotřebení nebo zastarání,
  • bylo-li zboží dodáno v uzavřeném/zapečetěném obalu a kupující ho z obalu vyjmul, díky čemuž není možné zboží vrátit,
  • bylo-li zboží dodáno v ochranném obalu, který kupující otevřel, porušil, nebo roztrhl. Takové zboží ztrácí svou hodnotu a je pro prodejce neprodejné dalšímu zákazníkovi.

Za předpokladu, že se nejedná o některý z případů uvedený výše nebo o jiný případ, kdy není možno od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží kupujícím. Zboží musí být vráceno prodávajícímu nepoškozené a neopotřebené.

Důležité! Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy pouze tím, že nepřevezme zboží. Je nutné informovat prodávajícího o tomto rozhodnutí. Pokud je zboží již na cestě, měl by kupující jakožto spotřebitel zboží převzít a následně jej vrátit prodávajícímu na vlastní náklady.

Poškozené zboží

Kupující je povinen prodávajícímu oznámit skutečnost, že je zboží poškozeno, a to formou e-mailu nebo telefonicky, nejpozději však do 12 hodin od doručení (převzetí zboží). Pokud kupující nesplní povinnost oznámení poškození prodávajícímu, bude bráno, že zboží po doručení bylo poškozeno kupujícím. V tomto případě neodpovídá prodávající za vadné doručené zboží a není možno, aby kupující odstoupil nebo žádal o zrušení o smlouvy.

Kupující dále bere na vědomí a taky souhlasí s tím, že mu prodávající zašle finanční prostředky až po zpětně zaslaném poškozeném zboží.

Reklamační řád

Prodávající odpovídá za vady na zboží ve smyslu zákona, účinných a platných obecně závazných právních předpisů ČR.

Pokud není u zboží uvedeno jinak, platí na něj záruka 2 roky. Záruční doba začíná běžet od dne doručení zboží kupujícímu. Záruka se nevztahuje na poškození, vady nebo chyby vzniklé nesprávným zacházením nebo používáním zboží.

Kupující je oprávněn prodávajícího kontaktovat předem za účelem vyřízení reklamace.

Pokud chce kupující reklamovat zboží, musí prokázat, že bylo zakoupeno u prodávajícího. Po dohodě s prodávajícím je kupující povinen zaslat reklamované zboží na adresu prodávajícího jako doporučený balík.

Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů od doručení reklamovaného zboží a zároveň informovat kupujícího o způsobu vyřízení reklamace a poskytnout doklad o jejím vyřízení ve stejné lhůtě.

Po obdržení reklamace může prodávající kontaktovat kupujícího e-mailem nebo telefonicky za účelem vyřízení reklamace. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu veškerou potřebnou součinnost při vyřizování reklamace.


Pokud máte nějaké otázky ohledně vrácení zboží či reklamace, kontaktujte nás. Vynasnažíme se pomoci vám s jakýmikoli dotazy nebo obavami, které byste mohli mít ohledně reklamací či vrácení peněz. Vaše spokojenost je pro nás důležitá a uděláme vše pro to, abychom vaše potřeby řešili profesionálně.